vineri, 10 ianuarie 2014

Ideei de prajituri cu resturi de cozonac

   Va propun doua retete de prajituri sau torturi, cum doriti sa le numiti, important este ca sunt delicioase si folosesc cozonacul ramas de la sarbatori ce risca sa se usuce si sa fie aruncat.Mare pacat!Si mancarea poate fi reciclata.Dovada este gustoasa:

Prajitura cu cozonac

Ingrediente prajitura:
o jumatate de cozonac cu orice fel de umplutura cacao, stafide, rahat etc
un pachet biscuiti(eu am folosit digestivi dar poate fi folosit orice fel de biscuite)
250g zahar
100g nuci mauntite
150g unt
2 lingurite cacao
o esenta vanilie
150ml apa

Ingrediente glazura:
100g ciocolata neagra
2 linguri de lapte, frisca nebatuta sau lapte condensat
o lingura ulei

   Pasii sunt urmatorii:maruntiti nuca si apoi cozonacul si biscuitii(eu am folosit de fiecare data robotul pentru a economisii timp si a obtine o maruntire fina).

   Intr-o tigaie adanca se pune zaharul si apa si se lasa la foc potrivit pana cand incepe sa se lege un fel de sirop.

   Se adauga in sirop nucile macinate, resturile de cozonac si biscuitii si se amesteca bine.

   Peste amestec se pune untul si se lasa in continuare pe foc pana cand acesta se topeste in totalitate.Se parfumeaza cu esenta de vanilie.


   Trebuie sa rezulte o compozitie cu aspect de aluat.Cat este inca calda, se imparte in doua, iar prima parte se intinde si se modeleaza cu degetele intr-o tava mica 20x20, tapetata cu folie alimentara.In compozitia ramasa se adauga cele doua lingurite de cacao si se amesteca bine.Peste prima parte a aluatului se adauga si cea de-a doua, dreasa cu cacao si se intinde la fel ca si prima.


   Se tine cam doua ore la frigider, se rastoarna si peste prajitura se intinde glazura rezultata din topirea si omogenizarea ciocolatei, laptelui si uleiului.Dupa ce se intareste glazura, prajitura se poate taia in bucatele mici.



Tort cu blat de cozonac

Ingrediente tort

un cozonac(eu am avut doua jumatati, cu rahat si cu cacao si nuca)
350ml frisca lichiha Hulala
150ml lapte condensat
doua linguri de miere
o gelatina
sucul de la o conserva de ananas sau fructe diverse
doua esente vanilie

Ingrediente glazura:
100g ciocolata neagra
2 linguri de lapte, frisca nebatuta sau lapte condensat
o lingura ulei

   Pasii sunt urmatorii:se taie cozonacul de-a lungul in felii de un deget, cat sa va acopere o tava de aproximativ 20x30 in doua straturi.Se asaza in tava primul strat de blat, avand grija sa nu lasam goluri.Se insiropeaza bine cu zeama de la conserva(eu am mai "inviorat-o putin cu sucul de la o portocala").


   Dupa insiropat, am uns blatul cu un sos de fructe de padure pe care il aveam de prisos prin frigider, pentru aroma si culoare.


   Pregatim gelatina:varsam continutul plicului intr-un sfert de pahar cu apa calduta, punem paharul intr-un recipient cu apa fierbinte, amestecam pentru ca gelatina sa se dizolve bine si sa nu se formeze cocoloase.

   Batem frisca lichida si o amestecam cu grija cu laptele condensat in care am dizolvat dinainte mierea.Adaugam patru lingurite de gelatina, doua esente vanilie, amestecam inca o data si este gata.


   Intindem crema peste primul blat de cozonac, avand grija sa mai oprim un sfet din cantitate si pentru ultimul strat de prajitura.

    Montam ultimul strat de blat din felii de cozonac si insiropam.


   Intindem peste blat crema ramasa si introducem la frigider cam o ora.



   Facem glazura exact ca la prajitura anterioara si ornam dupa imaginatie tortuletul incropit din resturi.


   In speranta ca va sunt utile ideeile mele, va doresc spor la prajiturit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu