duminică, 26 ianuarie 2014

Briose cu mere

   Bulgareala de azi ne-a binedispus si energizat pentru intreaga saptamana ce urmeaza, ne-a inrosit obrajii mai ceva ca niste oua de Paste si ne-a crescut apetitele si poftele de ceva bun, facut in casa.

   Am ales o varianta rapida de briose delicioase si sanatoase, numai bune pentru adulti obositi de atata tras la sanii colorate dar si pentru pitici molesiti si coplesiti de atata alb din jur.

Ingrediente
320gr faina intergrala
cinci mere mari
90gr zahar brun
un pliculet praf de copt
un ou
un praf sare
260ml lapte
50ml ulei
doua lingurite scortisoara
un plic zahar vanilinat burbon

   Taiem merele cubulete si oprim doua dintre ele, gata taiate, pentru ornat.


   Secretul brioselor reusite este sa amestecam, initial, ingredientele solide separat de cele lichide.

   Acestea fiind spuse, am pus intr-un castron faina, zaharul, praful de copt, sarea, scortisoara iar in alt castron am batut usoar oul, am adaugat laptele si uleiul.

   "Unim" cele doua castroane, adaugam merele cubulete si amestecam toate ingredientele superficial, atat cat toate sa fie distribuite uniform in compozitie.Cu cat amestecam mai putin, cu atat vom obtine niste briose mai pufoase!


   Punem amestecul rezultat in forme si continuam cu merele ce incununeaza briosele.

   Aruncam intr-o tigaie un cubulet de unt si atunci cand s-a incins punem merele cubulete pe care le-am oprit pentru acest pas.

    Presaram putin zahar brun, un zahar vanilinat burbon, un praf de scortisoara si le lasam pe foc in jur de trei minute, cat sa se inmoaie putin.


   Asezam pe fiecare briosa ce este gata sa intre la cuptor, cateva cubulete de mar tras in unt iar dupa am terminat cu ornatul, hop in cuptorul incins la 180 grade aproximativ 25-30 minute.






   Sa aveti miros de scortisoara si de mar copt in casa si neaparat pofta la mancat briose!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu