miercuri, 6 noiembrie 2013

Placinta cu mere si gem de gutui

   Si pentru ca vremea de afara cere stat in casa si facut bunataturi,am zis sa inchei cu cele cateva mere din camara intr-o rumena si grasana placinta.
   Asa ca am curatat repejor cele sase mere potrivite si le-am ras prin forma mare a razatorii.


   Am pus o tigaie pe foc cu o bucatica buna de unt si cum s-a incins am aruncat merele rase inauntru.Mi s-a parut o cantitate destul de mica de umplutura pentru tava la care ma gandisem eu si cum nu mai aveam alte mere in casa am zis sa improvizez ceva.Mai aveam o jumatate de borcan de gem de gutui usurel,facut in casa,nu cu prea mult zahar.L-am pus peste mere si am incununat totul cu o lingurita cu scortisoara.Toata compozitia s-a parfumat si indulcit datorita gemului de gutui si nu a mai fost nevoie de zahar.Ca si finishing touch am luat o mana de nuci si una de stafide,le-am aruncati in blender si le-am maruntiti putin,cat sa se simta in compozitie.

   Umplutura fiind gata am pregatit ingredientele pentru aluat:cam 280g iaurt(eu am pus iaurt facut in casa dar poate fi folosit de orice fel),160ml ulei,trei linguri zahar brun,jumatate de lingurita scortisoara,praf sare,praf de copt,faina cat cuprinde(am folosit faina integrala).Intr-un vas incapator am pus iaurtul.apoi zaharul,scortisoara,sarea si am amestecat bine pana cand a inceput sa se dizolve zaharul.
   Apoi am adaugat praful de copt,treptat faina si in acelasi timp am inceput sa framant aluatul in formare.Rezultatul final trebuie sa fie moale si cumva fin,astfel vom avea garantat un aluat fraged.
   Am impartit aluatul rezultat in doua si am intins prima foaie cu sucitorul,incercand sa o modelez in forma tavei folosite.Surplusul de aluat l-am indepartat cu un cutit.
   Peste foaia asezata in tava am turnat umplutura aromata si am repetat operatiunea cu cea de-a doua foaie.
   Inainte sa o bag la cuptor am uns placinta cu un galbenus batut cu putin lapte si am intepat-o cu o furculita din loc in loc.
   Este gata cam in 45 de minute la 180 grade Celsius.Este mi nu na ta !!!


Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu