luni, 21 octombrie 2013

Mame obosite si fericite

   Stau franta in canapea si ma uit cu drag la fi-mea care este prinsa de un cantecel animat de pe Baby tv.Ma intreb cate minute voi mai sta asa,nemiscata,pana cand se va intoarce catre mine,cu un zambet dulce-diabolic si ma va lua de mana spre o noua aventura…sau poate doar secunde…vise ..nu,nu vise de concedii minunate in Bora Bora sau stiu eu unde,ci doar sperante in minute de liniste,nopti neantrerupte sau poate un film cu sotul…da..o cina in oras..buna idee…o tesasa de Mc,orice… 

   I-am luat botosei noi…si-a scos unul din picior si il roade cu pofta;are doar cinci dinti dar isi fac perfect treaba.Ma intreb daca ar fi bine sa i-l iau din mana dar lasitatea din mine iese la iveala;mi-e teama ca voi pierde in lupta corp la corp,bebelusa musca,zgarie si pe deasupra,lucreaza si la partea emotionala,se tavaleste pe jos si plange cu lacrimi…NU,stau la locul meu,in linistea mea de pe canapea…ce se poate intampla,doar isi face si ea de lucru,e doar un botos,se schimba daca se roade,nu?!

   Mamele in functiune ma inteleg,cele in devenire poate se mira…da,super femeia a obosit,mama perfecta calca in strachini…nu se poate totul ca la carte,faci ce se cade pana cazi tu cu tot cu manualul de crestere a copilului in mana!Dupa ce am vazut cele doua liniute pe fundalul alb si am trecut de emotia de rigoare m-am apucat sa ma documentez si am cumparat carti,si am citit internetul,am adunat pareri si am cules informatii;de retinut am retinut ce am crezut eu ca este mai bine si mai corect in a-mi creste copilul;bunnn. Stiam teroria si nu aveam cum sa dau gres in practica,aveam sa fiu mama perfecta pentru copilul perfect.Toata increderea mea s-a zdruncinat inca din prima noapte a lui Iepu’ acasa.Mancata,schimbata,ragaita...pai atunci de ce pana la patru dimineata ne-a facut sa credem ca o sa urmeze o cariera de primadona la opera?!

   Stau franta pe podea cu copilul in poala si cu o carte colorata peste noi.Bebelina se uita contrariata la o pisica zburlita si apoi da frenetic paginile…gata …s-a plictisit.O arunca cat colo si incearca sa evadeze din stransoarea bratelor mele.

-Mami,hai sa stam cumintele,sa ne jucam frumos,mama e obosita…uite,hai da-mi un pupi mic…

   Copila se opreste brusc,se uita in ochii mei parca hipnotizata si se apropie cu buzitele de ale mele…calde moi,mici…perfecte!I-am simtit mirosul dulce,pielea umeda si manutele ei mici in jurul gatului meu…Nu,nu am dat gres,nu ma dau batuta in a creste un copil frumos,sanatos...sunt o mamica informata si atenta la nevoile fizice si emotionale ale copilului meu;bineinteles incalcam si reguli facute tot de noi:mai ne uitam si la desene,mai mancam si cate un pufulete,doi,mai adormim si leganate…mai gresim voit cate putin din fiecare,cu masura;apoi trecem la lucrurile frumoase si importante:ne mancam fructele bine,ne pupam cu tati in fiecare dimineata,invatam sa iubim animalele din carticica colorata.Asa e viata de bebelusa frageda si de mama novice…o bucurie,nu?

   Si gata si momentul frumos;bebelusa zbarrrrr,in bucatarie!Sa ma ridic,sa mai stau un pic…?se aude zgomotul usii dulapului cu diverse…ultima data a fost malaiul imprastiat,acum ce???

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu